Herhalen
16818
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-16818,bridge-core-3.1.7,qi-blocks-1.3.4,qodef-gutenberg--no-touch,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-smooth-scroll-enabled,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-30.8.3,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-8.0.1,vc_responsive
 

HERHALEN

Hoe zorg ik dat ze onthouden?

Figuur 6.0 - Herhalen-1
  • Leerlingen vergeten. Daarom is het belangrijk om te herhalen. We onderwijzen tenslotte niet om te vergeten, maar om te onthouden.
  • De start van de les is een goed moment om leerstof te herhalen. Je begint de les bijvoorbeeld met een overhoring waarin je eerder aangeboden leerstof terugvraagt.
  • Tijdens de EDI-les realiseer je veel herhaling. Je leerlingen moeten nieuwe leerstof tijdens de les veel zien en horen en ook actief gebruiken om het onthouden ervan te versterken.
  • Start elke maandag met een wekelijkse terugblik van twintig minuten. Eén keer in de maand neem je op maandag de tijd om terug te blikken op de voorgaande vier weken.
schoudermaatjes

BESTEL NU JOUW BOEK

Meer dan 40.000 leerkrachten gingen je voor en hebben dit boek gelezen! EDI geeft je tips en technieken om een goede les te geven. Een standaardwerk voor het onderwijs en warm aanbevolen door leerkrachten en wetenschappers.

Expliciete Directe Instructie 2.0