Instructie
16790
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-16790,bridge-core-3.0.9,qi-blocks-1.2.7,qodef-gutenberg--no-touch,qodef-qi--no-touch,qi-addons-for-elementor-1.6.9,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-30.4,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-7.6,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-16920
 

INSTRUCTIE

Hoe leer ik ze dat?
  • Tijdens de ik-fase deel je als leerkracht jouw kennis met de leerlingen. Je onderwijst expliciet hoe je het lesdoel bereikt en ondersteunt je uitleg met bordwerk of materialen.
  • Door tijdens je instructie uitgewerkte voorbeelden te gebruiken, maak je de leerstof visueel. De leerlingen horen niet alleen jouw uitleg, maar zien een goed voorbeeld en hoe het stap voor stap tot stand komt.
  • Je kunt op verschillende manieren instructie geven: uitleggen, handelen of hardop denken. De vorm die je kiest is afhankelijk van het doel en de inhoud van de les.
  • Er zijn twee soorten leerstof die we leerlingen onderwijzen op school, namelijk procedurele kennis en feitenkennis. De eerste onderwijs je met stappenplannen en de tweede met kenniskaarten.
feiten en procedures - marcel schmeier

BESTEL NU JOUW BOEK

Meer dan 40.000 leerkrachten gingen je voor en hebben dit boek gelezen! EDI geeft je tips en technieken om een goede les te geven. Een standaardwerk voor het onderwijs en warm aanbevolen door leerkrachten en wetenschappers.

Expliciete Directe Instructie 2.0