Geven van feedback - Directe Instructie
16816
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-16816,bridge-core-2.2.2,qode-listing-1.0.1,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-20.9,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.4.1,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-16920
 

GEVEN VAN FEEDBACK

Van fouten kun je leren.

Figuur 5.0 - Geven van feedback-1
  • Geef bij elk antwoord feedback en help de leerling indien nodig om stapsgewijs tot een juist antwoord te komen.
  • Leg opnieuw klassikaal uit als twee leerlingen de cvb-vraag niet goed kunnen beantwoorden.
  • Als je wisbordjes gebruikt, dan geef je géén willekeurige beurten. Als de leerlingen wisbordjes opsteken, dan geef je altijd eerst de beurt aan leerlingen met een goed antwoord. Hierna geef je leerlingen de kans om hun antwoord te verbeteren.
  • Vraag na het geven van feedback nooit of de leerling het nu snapt, want de kans is groot dat je een bevestigend antwoord krijgt. Vraag in plaats daarvan om de oplossingsprocedure in eigen woorden te herhalen om zodoende begrip te controleren.
schoudermaatjes

BESTEL NU JOUW BOEK

Meer dan 40.000 leerkrachten gingen je voor en hebben dit boek gelezen! EDI geeft je tips en technieken om een goede les te geven. Een standaardwerk voor het onderwijs en warm aanbevolen door leerkrachten en wetenschappers.

Expliciete Directe Instructie 2.0