Betrekken en activeren - Directe Instructie
16812
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-16812,bridge-core-2.2.2,qode-listing-1.0.1,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-20.9,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.4.1,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-16920
 

BETREKKEN EN ACTIVEREN

Lezen, schrijven, denken en verwoorden.
  • Het doel van het activeren van leerlingen is niet om ze te laten bewegen, maar om ze te laten leren.
  • Aan het eind van een goede EDI-les zeggen de kinderen vaak: ‘Wauw, is de les nu al voorbij? Dat ging snel!’
  • De teksten in het lesboek worden zoveel mogelijk klassikaal hardop gelezen. Dit is een zeer effectieve werkvorm die eraan bijdraagt dat alle kinderen aan het eind van de basisschool goed kunnen lezen.
  • Laat bordwerk altijd overnemen door de leerlingen. Doe dit niet op een wisbordje, maar op papier, zodat ze hun aantekeningen kunnen bewaren en op een later moment kunnen raadplegen.
  • Omdat leerlingen tijdens een EDI-les veelvuldig worden geactiveerd, is het belangrijk om een signaal af te spreken waarmee je snel weer de aandacht terugkrijgt.
schoudermaatjes

BESTEL NU JOUW BOEK

Meer dan 40.000 leerkrachten gingen je voor en hebben dit boek gelezen! EDI geeft je tips en technieken om een goede les te geven. Een standaardwerk voor het onderwijs en warm aanbevolen door leerkrachten en wetenschappers.

Expliciete Directe Instructie 2.0